Honlapkészítés kifejezések, amit dizájner nem akar hallani
Előbb-utóbb minden web dizájnerrel előfordul, hogy honlapkészítés közben az ügyfél megjegyzéseket, javaslatokat tesz az elkészült weboldalra. Néhány ilyen gyakori észrevételt mutatunk be, és azt, hogy lehet őket megoldani.
Nem tetszik
Ez az egyik legtöbbet előforduló vélemény, és senki nem szereti hallani. Ez úgy előzhető meg, ha már a munka előtt kérdéseket teszünk fel az ügyfélnek, hogy minél részletesebben el tudja mondani, hogy mit szeretne. Célszerű véleményt kérni a színekről, képekről, betűkről, mindenről, ami nem tetszik.
Nincs ennyi pénzem rá
Ha nem fizetnek eleged a munkáért, akkor valószínűleg nem éri meg elvállalni. Sokan próbálnak azzal érvelni, hogy olcsóbban végezzük el a munkát, mert több emberhez eljut majd a hírünk az elkészült honlap segítségével, azonban ez speciális esetektől eltekintve nem igaz.
Légy kreatív
Más szóval, nem tudom, mit akarok. Ha az ügyfél ezt mondja, a legjobb megoldás, ha megkérdezzük tőle a következő kérdéseket:
- Mivel foglalkozik a céged?
- Van valamilyen katalógusod, szórólapod, ami tetszik?
- Ki a célközönség?
- Mire akarod használni az elkészült weboldalt?
Ha ezeket a kérdéseket megválaszolja, akkor közelebb kerülsz ahhoz, hogy a megfelelő honlapod készítsd el akkor is, ha az ügyfél nem tudja előre pontosan, hogy mit is szeretne.